48 ورزشکار در کردستان از بیمه ورزشی برخوردارند

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کردستان گفت: امسال تاکنون حدود 48 هزار ورزشکار از مزایای بیمه ورزشی برخوردار شده‌اند.  

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛به نقل از روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان کردستان، بابک قطبی رئیس هیات پزشکی ورزشی کردستان در تشریح عملکرد 6 ماهه نخست سال جاری گفت: ورزشکاران سازمان یافته استان تا پایان شهریور ماه امسال، حدود ۴۸ هزار نفر هستند که این آمار به نسبت سال قبل افزایش نسبی داشته است.

وی افزود: از این تعداد، ۳۱ هزار و ۵۱۰ نفر آقایان و ۱۵ هزار و ۴۷۵ نفر بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی در کل استان هستند که سنندج، سقز و بانه به ترتیب رتبه اول تا سوم در بیشترین تعداد ورزشکار بیمه‌شده را دارا هستند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کردستان اشاره‌ای به آمار هیاتهای ورزشی در رشته‌های مختلف استان داشت و افزود: هیات فوتبال با ۶ هزار و ۹۰۵ نفر رتبه نخست، همگانی با ۴ هزار و ۸۵۳ نفر دوم و هیات ژیمناستیک با ۴ هزار و ۱۰۱ نفر رتبه سوم، بیشترین تعداد ورزشکاران سازمان یافته در استان را برخوردار هستند.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه درمان هیات پزشکی ورزشی استان نیز، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۶ پرونده درمان ورزشکاران آسیب‌دیده و ۱۲ ورزشکار برای انجام عمل جراحی به فدراسیون ارسال شده است.

 قطبی پرداخت بالغ بر ۲۳۵ میلیون ریال بابت غرامت و هزینه درمان و همچنین ۲۱۰ جلسه فیزیوتراپی رایگان برای ورزشکاران آسیب‌دیده استان را از دیگر اقدامات کمیته درمان هیات پزشکی ورزشی کردستان در نیمه اول امسال برشمرد.

 وی همچنین به تشریح عملکرد کمیته نظارت بر سلامت باشگاه‌های سطح کردستان پرداخت و گفت: ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی هیات پزشکی ورزشی کردستان از دیگر کمیته‌های فعال است که با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان در این مدت از سال جاری، ۱۱۳ باشگاه ورزشی را مورد بازرسی قرار داده‌اند که به تعدادی از این باشگاه­ها تذکر لازم و تعدادی نیز به دلیل عدم مجوز از سوی اداره کل، اخطار داده شده است.

قطبی در بخشی دیگر، به عملکرد کمیته مسابقات هیات اشاره کرد و افزود: این کمیته هم در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از ۵۳۰ ساعت رقابت ورزشی در ردۀ ملی، کشوری و استانی را در رشته‌های مختلف با مجهزترین تجهیزات پزشکی و کادر تخصصی اعم از پزشک، پزشکیار، پرستار و امدادگر ورزشی پوشش دادند و به ورزشکاران خدمات‌رسانی کرده‌اند.

 وی در پایان ضمن اشاره به عملکرد هیات در نیمه اول امسال و مقایسه آن با سال‌های قبل، گفت: بی‌شک هیات پزشکی ورزشی کردستان برای رسیدن به نقطه ایده‌آل نیازمند تلاش و فعالیت بیشتر در تمامی حوزه‌ها خواهد بود و مطمئناً برای رسیدن به این هدف در راستای ارتقاء و پیشرفت ورزش استان تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/د م

افزایش نسبی تعداد بیمه‌شدگان ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.